fredag 9. mars 2012

Tur med danskebåten

Onsdag i vinterferien var vi klare for en liten utenlandstur. Vi pakket koffertene våre, dusjet kroppene og gjorde oss klare for utflukten som vi hadde telt ned til så lenge.

Middagen ble pizza fra gatekjøkken, namme nam! Og så kjørte vi avgårde til Oslo. Oliver hadde bekymret seg litt for at vi kanskje måtte gå, men det slapp vi heldigvis =)

Vel fremme på havna i Oslo hadde vi trillekoffertrace med Elise, Sindre og Aron. Skikkelig gøy! Så så vi den store båten komme og legge til kai, men kjempestore tau og mange sterke menn.

Det begynte å bli passe kaldt så vi gikk inn i avgangshallen. Der ble det spilt musikk, det var roser, ballonger og sjokolade. Vi skulle visst på skuddårscruise =D

Oliver klarte å sjarmere en av damene som jobbet der, så han fikk en ekstra sjokolade og en sjørøvercd, lille søte broren min!

Endelig fikk vi gå ombord. Vi fant lugaren vi skulle bo på. Den var mye større enn sist gang vi reiste med danskebåten. her var det også fruktfat, TV og vårt eget lille kjøleskap. Vi løp litt frem og tilbake, sjekket ut at alle barna hadde det like kult som oss, noe de hadde =D

Så kledde vi på ossog ruslet ut på dekk. Helt opp på toppen av båten faktisk =D Oslo var kjempefin i mørket. Mange fine lys og langt, langt borte i det fjerne kunne vi se Holmenkollen.

Nå begynte jeg egentlig å bli ganske trøtt og ville helst bare legge meg...
....men det gikk heldigvis fort over da vi fant lekerommet =D Kjempemange kule ting å leke med altså!!

Da vi var ferdige med å leke (eller da mamma mente at vi var ferdige...) tok vi oss en tur innom Tax Free-butikken og fikk handlet oss litt snop. Vi hadde nemlig fått hver vår pengelapp av mamma som vi kunne kjøpe hva vi ville for. Pengelapp altså!! Gjett om vi var stolte for den!! =D

Vi ruslet tilbake til lugaren vår og etter en stund kom resten av barna også. Da koset vi oss sammen, tegnet, spiste godis og kveldsmat litt omhverandre og lekte helt til det var midt på natta og jeg hadde lyst til å legge meg. Det var ikke så lett å sovne som det jeg hadde trodd, men jeg fikk det visst til til slutt. Oliver sovnet som vanlig først =P Det bølget ganske mye på natten, men vi snorket og sov oss igjennom. Det var bare mamma som våknet på vår lugar, hun ble litt redd, men det gikk heldigvis bra =)
Vi våknet etkvarter før vi skulle gå i land. Noen hadde visst glemt å sette på vekkeklokken... =P Men vi kastet oss rundt og kom oss i klærne, vips så var vi klare for Danmark.

Vi gikk og gikk og ikk og gikk enda litt til før vi fikk satt føttene på dansk jord. En liten tur på Tiger og en liten tur i matbutikken. Jeg fikk endelig kjøpt meg kokosboller, noe av det beste jeg vet =D Det var kjempemange å velge mellom, hoho!

En french hot dog til frokost. Den var egentlig veldig god altså, tihi =)

Da vi kom tilbake på båten pakket jeg og mamma badebagen. Jeg, mamma, Elise, Aron, Marit og Thomas skulle en tur på spa =) Vi badet og koset oss. De hadde noen kjempekule dusjer der, de fire årstider. Det sprutet fra alle kanter, lyset skiftet farge og det kom en deilig duft, kjempegøy!
Vi tok en tur på dekk og badet litt i bobblebadet der, tenk deg det, bade ute i februar, juhu =D
Så en liten smoothie og fruktpause før vi badet litt til =)
Oliver, Sindre, Laila og Lars koset seg på lekerommet og i tax free'n så lenge. Oliver hadde kjøpt seg en skikkelig kul Ninjago =)

Da vi var ferdige med å bade slappet vi av litt i lugarene. Lekte og koset oss og stappet inn litt mer godis. Så kledde vi på oss finere klær for nå var vi klare for restaurant.
Maten var ikke fullt så god, men isen var ikke så ille =P

Etter maten bare lekte vi, akkurat det vi liker best. Vi løp rundt på båten helt på egen hånd og hadde det knallgøy =D Og vi ville i hvert fall ikke hjem, alle barna skulle helst tatt en tur til, med en gang =P

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar