søndag 1. januar 2012

Nyttårsaften

Nyttårsaften! Moro!! Det har vi gledet oss masse til. Vi reiste til Marit for det er der den morsomste festen er =) Vi lekte litt før det ble deilig middag. Alle barna ville helst ha kalkunlåret, men det var litt vanskelig siden det var flere barn enn lår =P Men Thomas fikset det slik at vi fikk en liten smakebit av låret alle sammen. Det var litt vanskelig å sitte stille, altså, men etter at karamellpuddingen var spist var det fritt frem for å leke og løpe igjen.
Etter middag var vi klare for å lage svevelykter. Vi tegnet fine tegninger og skrev ønsker for 2012 på de. Så tok vi de med oss ut og sendte de høyt til værs. Det var kjempefint!

Så var vi klare for årets høydepunt: knuse pepperkakehuset! Det er SÅÅ moro! Og det store pepperkakehuset gikk i 1000 knas =D

Det var deilig å slappe av litt med barne-tv, pepperkakehus, brus og godis. Det er en lang kveld så greit med en liten pause innimellom.

En liten partydrink er også påkrevet i festlige lag. Deilig juice som vi hadde laget selv. Med isbiter, pynt og sugerør så smakte den ekstra godt.

Vi lekte og koset oss hele kvelden. Ingen ble så trøtte at de ville ta seg en hvil, ikke lille Sindre engang =) Dans, sang, tv-spill, kos, digg og moro =)

Rett før klokken tolv sendte vi opp en runde til med lyslykter mens vi ventet på rakettene. Stjerneskudd til barna og raketter til Laila og Thomas. Noen lyste og sa pfffffff, noen skreik og noen føyk høyt opp i været, smalt og ble til skikkelig nyttårsaftenkunst. Det var kjempegøy!

Jeg har bestemt at når jeg blir stor, da skal jeg bli politimann og så skal jeg bestemme det at barn også kan få lov til å sende opp raketter. Mamma var ikke så enig i det, gitt... Men jeg var ikke enig i at jeg ikke fikk lov til å sende opp raketter heller så... Men uansett så var de kjempefine å se på =D

GODT NYTT ÅR, alle kjente og kjære =D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar