torsdag 18. august 2011

Første skoledag!


I dag var det første skoledag. Den var på kvelden så jeg rakk en tur innom SFO for å leke litt først. Så kom mamma og hentet meg. Vi spiste litt middag og tok oss en dusj før jeg tok på meg de fine nye klærne mine. Mormor hadde kjøpt ny sokker og nye sko til meg også så jeg var helt ny fra topp til tå =)

Mormor, pappa og farmor kom. Vi tok noen bilder og så var vi klare for min aller første skoledag.

Da vi kom til skolen spilte skolekorpset for oss. Jeg syns korpsmusikk er skikkelig stilig så jeg måtte rocke litt rundt mens vi stod og ventet. Så kom rektor. Hun holdt en liten tale før hun begynte å lese opp navnene våre. De som hørte navnet sitt måtte gå bort til læreren sin. Der stilte vi opp sammen med klassen vår før vi gikk inn. Jeg syns det var litt skummelt så pappa fulgte meg bort.
Da alle barna var ropt opp gikk vi inn i klassrommet sammen med læreren vår. I dag fikk også foreldrene lov til å være med inn. Vi gjorde noen oppgaver på tavla, svarte på spørsmål, sang sanger og leste eventyr. Vi fikk også en minnebok som vi skal ha hele tiden mens vi går på Øren skole. En rose fikk vi også. Min rose står på nattbordet sammen med fredsliljen jeg fikk av pappa i dag.

Det er litt vanskelig å sovne i kveld. det er så mang nye inntrykk som skal tenkes på og så gru-gleder jeg meg litt til i morgen.

Tenk, nå er jeg skolegutt! =D

1 kommentar: