torsdag 1. september 2011

Sjelden en kjedelig dag på Øren

Dagene går og går. Det er barnehage på Oliver og skole på meg. Syns egentlig skolen er litt kjedelig, men det er fordi jeg må sitte stille. Jeg syns nemlig at det er ganske så morsomt å lære. Til nå har jeg lært to bokstaver: I og L. Jeg er også veldig flink til å gjøre leksene mine =)

Vi har øvd litt på andre ting enn bare lekser her hjemme også. Oliver har jo bestilt Harry Knølkake til bursdagen sin så da har vi øvd litt på det. Ikke på selveste Harry Knøl, men på å lage en kake som faktisk ser ut som en bil. Vi ble egentlig ganske fornøyde med resultatet, godt smakte det også:

Helt siden vi var små har mamma tegnet rundt oss og så har vi malt oss selv. Nå var det på tide å gjøre det igjen. Nå har vi blitt så store at vi trengte kjempestore ark, tihi. Oliver ville være en liten spreller og jeg ville være superhelt. Vi malte, klippet og limet og nå henger vi på veggene våre.

Doknappen vår har vært ødelagt en stund, men nå har vi fikset litt. Nå har vi den kuleste doen i hele byen. Nå heter det ikke lenger doen oppe og doen nede, nå heter det bare den kule doen og doen nede, brooom brooom  =P

I natt har det vært litt full rulle for mamma. Naboene over oss flyttet ut i går kveld/natt. Da de hadde dratt og mamma nesten hadde sovnet så kom Oliver. Han syns at dyna hans var så kald så han ville heller ligge i senga til mamma. Det tok litt tid før mamma sovnet igjen. Og så kom jeg! Siden det ikke var plass i senga til mamma gikk jeg ut i stua og hentet sovesofaen min, krøllet meg godt inn i dyna mi og snorket resten av natten. Det gjorde ikke mamma =P Så da vi stod opp hadde hun allerede nistemat og frokost klart til oss, det var deilig =)
Mamma kom og hentet oss tidlig i dag. Vi koset oss med deilig middag før vi ruslet en tur til butikken. På veien hjem fant vi to snegler. VI tok de med hjem og hadde store planer om fantastisk sneglekunst. Vi dyppet de i litt vannmaling og satte de på et ark. Den røde ville egentlig bare snuse litt på været og titte litt på oss. Den lilla var det litt mer fart i, ikke mye, men den snurret i hvert fall rundt og rundt og laget en kjempefin lilla sneglrunding

(trykk på bilder for større versjon)

Vi ville ikke plage sneglene altfor lenge og syns egentlig at de hadde gjort en god jobb før vi fant fine plasser til de i skråningen vår.


I kveld syns jeg det har vært litt vanskelig å sovne. I morgen er det jo en kjempestor dag, da blir jeg 6 år! Det jeg gleder meg aller mest til er gaver, ooooh så spennende!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar