mandag 18. april 2011

En nydelig dag i solen

I går kveld ble visst mamma litt lei av at vi tuller når vi skal sove. Da tok hun Oliver og puttet han inn i sin seng, dårlig gjort siden jeg villle det! Men, men, det ble som det ble for mamma var ganske så bestemt... Men så var det det da, at jeg hadde en skikelig skummel drøm. Da løp jeg inn til mamma og fikk sove i sengen hennes jeg også, tihi =D Vi var snille, da, og ga mamma en liten stripe hun kunne sove på også =P

I dag tidlig våknet hun ca klokken 6.00 av at det sa KLASK. Det var Oliver som falt i gulvet, uuuups... Men mamma spartt opp og puttet han tilbake under dyna og da var det greit og vi snorket og sov litt til.

Etter litt kos under dyna, frokost og litt sjokoladepåskekaffe gjorde vi oss klare og ruslet til byen. Der kjøpte vi solkrem slik at ørene mine ikke skal bli solbrente og vonde for det er ikke noe godt. Så vi smurte oss godt inn =)

Så møtte vi Aron, Marit, Elise, Sindre og Laila. Vi tok en liten sving innom butikken før vi gikk ned på stranda. Her koset i oss skikkelig. Det var så deilig og varmt at vi fikk lov til å løpe rundt i trøye og boxer, helt nyyydelig. Vi duppet tærne i vannet, gravde i sanden, matet måker og svaner og løp rundt og hadde det moro.
Vi så at båten til bestemor og bestefar var borte så nå koser de seg sikkert på påskeferie. Vi gleder oss masse til å bli med en tur i sommer =)
Årets første jordbær på stranden var skikkelig kos! Og Oliver fant seg en liten hytte =)

Etter at boller var spist, bobler blåst, måkene var ca mette og tærne fulle av sand var vi klare for å tusle hjemover igjen. Aron lagde en stilig skyggefugl med hendene sine, han kunne lage ulv og djevel også, kuuult! Jeg kunne lage skyggen av en Adrian som løp skikkelig fort =D En liten boble fant jeg også og den sprakk ikke da jeg tok den på fingeren min! Men den ble borte da jeg puttet den i munnen...? =P

Vi bestemte oss for å rusle hjemover også så vi stakk innom kiosken på hjørne for en liten energiis. En liten svipptur innom butikken for å kjøpe grill fikset vi også. Utenfor butikken fant vi en bakke som var veldig morsom å løpe opp og ned så det måtte vi gjøre ca 50 ganger før vi kunne gå videre.

På bunnen av bakken fant vi hestehov. Det har vi kikket etter lenge så det var koselig at vi endelig fant noen. Vi har allerede noen løvetann på påskebordet vårt. De er gøyale for de lukker seg sammen og sover om natten og så åpner de seg igjen når solen står opp =)

En liten tur innom lekeplassen hadde vi også tid til og vi koset oss masse.

Så ruslet vi videre hjemover. Jeg begynte å bli litt sliten i bena nå, jeg hadde jo gått i hele dag, vettu. Men heldigvis fant jeg et stort dekk hvor jeg og gåstaven min kunne ta oss en liten pust i bakken.

På veien hjem fant vi også et hull som gikk langt ned i bakken. Jeg var helt sikker på at det bodde en liten mus i enden av hullet så jeg ga den litt blader den kunne knaske på. Dyttet de godt ned i hullet med gåstaven min slik at det ikke skulle bli så vanskelig for musa å få tak i den.

Da vi kom hjem var jeg ikke så sliten lenger. Ikke Oliver heller, men det er jo ikke så rart siden han satt i vogna si hele veien, lille latsabben =P Vi løp avsted til lekeplassen og bygget opp litt ekstra appetitt før jeg grillet pølser til oss alle sammen. En liten dupp i badebalja, så barnetv og så spurte vi selv om vi ikke kunne få lov til å gå og legge oss, nå var vi slitne begge to. Og så gleder vi oss så mye til vi skal få åpne påskeeggene våre på påskeaften så vi håper den dagen kommer fort!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar